Diety niskowęglowodanowe mogą upośledzać pamięć
Wyeliminowanie węglowodanów z diety może pomóc schudnąć i osiągnąć upragnioną wagę, ale może także spowodować ogólne pogorszenie pracy mózgu, pamięci i szybkości uczenia się i zapamiętywania- sugerują najnowsze badania. Po ponownym wprowadzeniu węglowodanów do diety następuje gruntowna poprawa funkcjonowania pamięci. Eksperyment przeprowadzony przez naukowców z Tufts University wykazał, że tydzień po rozpoczęciu diety odchudzającej, która w znacznej mierze ograniczała węglowodany, uczestnicy badania osiągali znacznie gorsze wyniki w testach pamięci od uczestników, którzy przestrzegali również diety- jednak bogatej w węglowodany, a ubogiej w kalorie. Pamięć osób przestrzegających diety ubogiej w cukry poprawiała się stopniowo z czasem, gdy na nowo wprowadzano do jadłospisu niektóre węglowodany. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak potężny jest związek pomiędzy tym co jemy, a jak funkcjonują nasze ciała i umysły. Dodaj komentarz
|
|
|


Węglowodany wcale nie muszą być przyczyną nadwagi. Jeżeli chcesz osiągnąć idealną wagę lub schudnąć, przy czym czuć się doskonale w każdej sytuacji, zadbaj o prawidłowe proporcje składników odżywczych w diecie.
Chcesz ograniczyć cukier w diecie?
Niektórzy wierzą, że diety całkowicie eliminujące węglowodany lub znacznie ograniczające ich spożycie powodują trwałą utratę tłuszczu.
Wśród hollywoodzkich sław, które winą za problemy z figurą obarczyły węglowodany, są między innymi: