Czekolada w diecie zdrowego serca

Ciemna czekolada i kakao są bogate w antyoksydanty, zwane flawonoidami.

Badania sugerują, że spożywanie flawonoidów zawartych w czekoladzie pomaga utrzymać zdrowe naczynia krwionośne i stymulować ich zdolność do prawidłowego rozwoju.

Niedawno przeprowadzone badania wykazały także, że jedzenie małej porcji ciemnej czekolady dziennie pomogło badanym obniżyć wysokie ciśnienie krwi i poziom "złego" cholesterolu we krwi.

Pacjenci, którzy podczas badania jedli z białą czekoladę, nie odnotowywali tych korzystnych efektów.

Jedzenie czekolady w umiarkowanych ilościach jest bezpieczne, przekonują lekarze i dietetycy.

Należy jednak pamiętać, że poziomy flawonoidów różnią się w przypadku poszczególnych wyrobów czekoladowych.

Więcej…

Czerwone wino a dieta zdrowego serca

Czy picie czerwonego wina zmniejsza ryzyko chorób serca?

Niektóre badania wykazały, że osoby, które piją umiarkowane ilości alkoholu, charakteryzuje mniejsze ryzyko występowania chorób serca niż w przypadku osób niepijących.

Inne badania sugerują, że czerwone wino może oferować dodatkowe korzyści zdrowotne.

Czerwone wino zawiera związki, takie jak flawonoidy i resweratrol, które mogą pomóc zapobiegać miażdżycy lub stwardnieniu tętnic.

Regularne spożywanie niewielkich ilości alkoholu, w tym czerwonego winna, może również pomóc zwiększyć poziom "dobrego" cholesterolu HDL.

American Heart Association podała, że jeden lub dwa małe drinki dziennie przyczyniły się wśród badanych do wzrostu HDL o ok. 12%.

Co istotne, zwłaszcza dla osób walczących z problemem zbyt wysokiego poziomu cholesterolu, HDL może pomóc usuwać "zły" cholesterol, LDL z organizmu.

Umiarkowane spożycie alkoholu może również zmniejszyć ryzyko tworzenia się zakrzepów krwi.

Więcej…

Dieta bogata w tłuste ryby obniża ryzyko niewydolności serca

Osoby, które jadają tłuste ryby i owoce morza bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, są mniej zagrożone chorobami serca- potwierdzają najnowsze badania.

W latach 1998 -2004, amerykańscy i szwedzcy naukowcy przebadali prawie 40 000 Szwedów w wieku od 45 do 79 lat.

Zarejestrowano szczegóły ich diet i systematycznie śledzono stan zdrowia.

U 597 osób, które nie były objęte ryzykiem występowania chorób serca i cukrzycy, rozwinęła się niewydolność serca. 34 osoby zmarły z jej przyczyny.

Grupa osób, które jadały tłuste ryby, takie jak:

  • łosoś,
  • makrela,
  • śledź, etc.

przynajmniej raz w tygodniu, miały o 12 procent mniejsze prawdopodobieństwo rozwinięcia chorób serca, niż osoby, które nigdy nie jadały tłustych ryb.

Więcej…

Dieta bogata w błonnik a zapobieganie zawałowi serca

Niedawno odkryto, że dieta bogata w błonnik może mieć pozytywny wpływ na zdrowie serca, a nawet łagodzić przebieg i skutki zawału, wspomagając również powrót do zdrowia.

Naukowcy potwierdzili, że ilość błonnika w diecie ma znaczący wpływ na intensywność ewentualnego zawału serca. Im więcej błonnika zawiera Twoja dieta, tym wiesze szanse na szybki powrót do zdrowia.

Badaniu poddano 50ciu zawałowców.

Okazało się, że im więcej błonnika zawierała ich dieta, tym łagodniejszy był przebieg zawału i większe szanse na powrót do codziennych aktywności po chorobie.

"Wielu naukowców badało związek błonnika w diecie z ryzykiem zachorowania na choroby serca"- mówi dr Angela Besanger, dietetyk z Massachusetts General Hospital w Bostonie- "co ciekawe, gdy przyjrzeliśmy się osobom, które już przeszły zawał serca, okazało się, że związek jest ogromny na korzyść błonnika".

Więcej…

DOŁĄCZ DO NAS NA Facebook'u!

Wyszukaj artykuł: